Nieuw tv-seizoen Family7 van start met gloednieuwe programma’s

Nieuw tv-seizoen Family7 van start met gloednieuwe programma’s

Na een tijd van wat rustiger aan doen is in oktober het nieuwe televisieseizoen van Family7 van start gegaan. Traditiegetrouw wordt er dan een aantal nieuwe programma’s gelanceerd. Voor de komende tijd zijn dat:

Family7 in actie voor de joodse gemeenschap in Oekraïne
Een ijskoude winter staat weer voor de deur in Oekraïne. De armoede waarin vele Joden in het land leven is schrijnend. Joodse ouderen hebben een weekbudget van tien euro om medicijnen, kleding en eten te kopen, terwijl de voedselprijzen hoger zijn dan ooit.

Family7 komt in actie om twee keukens te renoveren van de Joodse scholen in Odessa en Kirovograd. Deze keukens worden gebruikt om honderden weeskinderen te voeden, maar ook om maaltijden te bereiden voor de arme Joodse ouderen. De renovatie van deze keukens kost bij elkaar 30.000 euro. Daarnaast willen we voedselpakketten uitdelen om de Joodse ouderen te helpen. Eén voedselpakket kost tien euro.

Levensecht
Een vrouwenprogramma dat een ‘oplaadmoment’ wil zijn voor vrouwen én mannen en hen wil inspireren in hun wandel met God. In dit programma leren generaties iets van elkaar, met de Bijbel in de hand. Mooie, diepe gesprekken over thema’s als eenzaamheid, vergeving en balans houden in de drukte. Met gastspreekster Helene Esmeijer en presentatrice Ruth Stoorvogel.

Op weg naar de Hemel
Henk Binnendijk gebruikt de tabernakel – de ‘mobiele tempel’, die het volk Israël meenam in de woestijn op weg naar het beloofde land – als beeld om de weg naar de hemel aan mensen uit te leggen. ‘De tabernakel is het beste beeldmateriaal om aan mensen de weg naar God uit te leggen, omdat er allemaal onderdelen in de tabernakel staan die uitleggen hoe je bij God kunt komen.’ Met gastspreker Henk Binnendijk en presentatrice Sara van Oordt.

Gods Geest in actie
In Handelingen zie je de geschiedenis van het werk van Gods Geest. Daarover gaat deze nieuwe studieserie. Thema’s die aan bod komen, zijn het leren, zoeken en wachten op God. Ook wordt benoemd dat de eerste gemeente in Handelingen geen blauwdruk moet zijn voor de gemeente van nu, omdat de eerste gemeente in een opstartfase zat. Jacques Brunt: ‘Tijden en culturen veranderen, maar God verandert niet. Daarom heb ik ook geloof voor deze serie dat het harten van mensen zal raken.

Bijbelse Toekomstverwachting
Zie jij uit naar Jezus’ wederkomst? Ben je er veel mee bezig? Of weinig? In de nieuwe Bijbelstudieserie ‘Bijbelse Toekomstverwachting’ wordt onder andere uitgelegd waarom het verwachten van Jezus zo belangrijk is. Als je naar de wereld en omstandigheden kijkt, kun je soms ontmoedigd raken over de toekomst. Hoe gaat die toekomst eruitzien? ‘Bijbelse Toekomstverwachting’ wil graag inzicht geven in Gods plan met de wereld; de rol van Israël en de rol van de gemeente daarin. Met gastspreker Theo Niemeijer en presentator Maarten Ouweneel.

Uitgelicht Analyse SE2 – Amerika
‘Ze hebben mij vervolgd, dus ze zullen ook jullie vervolgen’, dat zei Jezus tegen Zijn discipelen (Joh. 15:18-20). Vervolging gebeurt op verschillende manieren. Uitgelicht! Analyse licht dit najaar deze verschillende manieren uit, aan de hand van zes landen: Oezbekistan, Irak, Mexico, India, Bhutan en Burkina Faso. Bram Willems presenteert met aan tafel verschillende gasten van Open Doors.

Verbonden met Israel SE2
Veel christenen voelen zich verbonden met Israël. Maar waar is die verbondenheid op gebaseerd? Gaat het om een band met het Joodse volk uit de tijd van de Bijbel, of is het Israël van vandaag ook nog van betekenis? Als Israël voor God zo bijzonder is, wat is dan de plek van christenen in Gods plan? En is het herstel van Israël een teken van de tijd waarin wij leven? Op die vragen worden antwoorden gezocht aan de hand van de Bijbel, in het tweede seizoen van studieserie Verbonden met Israël. Met gastsprekers ds. Henk Poot, ds. Kees van Velzen en ds. Oscar Lohuis en presentatrice Sara van Oordt

Traveling Light
Veel mensen houden van reizen, maar het wordt een stuk minder leuk door al die bagage die we met ons meedragen. Wat nou als je door het leven zou kunnen reizen zonder tassen? In een 18-delige onderwijsserie nodigt auteur en spreker Max Lucado je uit om door Psalm 23 te reizen en de lasten uit te pakken die je nooit had mogen dragen. Je zorgen maken, teleurstelling, angst, schuld, hartzeer. Hoe kun je genieten van de weg die voor je ligt, als je met al deze dingen rondsjouwt? God wil je helpen de overtollige bagage kwijt te raken. Het is tijd om licht te reizen!

Family7 nieuw tv seizoen

advertentie